יום שני, 8 ביוני 2009

מה הערך של עבודה ?

פיץ: תגיד מיקי...

מיקי: כן פיץ

פיץ: אתה יודע.. אתמול דיברתי עם רוני, חַבֵרה שלי, וכשדיברנו היא סיפרה לי שאבא שלה מקבל כסף מְהַחֶבְרָה בָּה הוא עובד.

מיקי: מַשְֹכּוֹרֶת ? אתה מתכוון למשכורת ?

פיץ: כן זה. העניין הוא שאחר כך, חשבתי על זה קצת, ו... אני לא בטוח שאני מבין מאיפה ? כלומר, מאיפה יש לַחֶבְרָה הזאת כסף לשלם לו משכורת ?

מיקי: היא סיפרה לך 'מה אבא שלה עושה בַּחֶבְרָה', כלומר על מה משלמים לו שָֹכָר ?

פיץ: נדמה לי שהיא אמרה משהו על 'מכירות'. נדמה לי שהוא עוסק במכירות.

מיקי: אוקיי.. כלומר, אבא שלה מוכר את מוצרי החברה שלו לארגונים שזקוקים למוצרים אלו. ומה קורה לדעתך אז, לאחר שהמוצרים נמכרים ללקוחות ?

פיץ: הלקוחות משלמים כסף ?

מיקי: בדיוק. כסף נכנס לחברה והוא זה שמאפשר לחברה להחזיר לעצמה את ההוצאות שהיו לה, כמו החומרים שהיא היתה צריכה לקנות, לשלם שכר לעובדים שלה שייצרו את המוצרים האלו ובתקווה גם להרוויח.

פיץ: אבל אבא של רוני לא מייצר את המוצרים האלו, הוא רק מוכר אותם !

מיקי: נכון פיץ, נכון. אבל החברה לוקחת עובדים ומשלמת  להם בהתאם לַעֶרֶך שהם מייצרים עבורה. אבא של רוני, אולי לא מייצר בעצמו את המוצרים, אבל בלעדיו לקוחות לא ידעו שיש מוצרים כאלו, ואולי גם לא יבינו מדוע כדאי להם לרכוש את המוצרים. העבודה שלו היא להיפגש עם הלקוחות שזקוקים למוצרים שהחברה מייצרת. להסביר מדוע הם חשובים להם, וכיצד ייסייעו להם. לעיתים גם צריך לשכנע, וגם להסביר למה דווקא המוצרים האלו ולא של אחרים.

פיץ: וזה הערך שאתה מדבר עליו ?

מיקי: זה הערך שאבא של רוני מייצר עבור החברה שלו, ועל כן היא מתגמלת אותו (גומלת, משלמת לו) בשכר. בדרך כלל, ככל שהתפקיד חשוב יותר ומביא ערך גבוה יותר לחברה, כך היא תהיה מוכנה לשלם לו יותר משכורת.

ואתם ילדים, האם אתם יודעים במה אמא ואבא עובדים ? איזה ערך הם מייצרים לחברה ? מדוע משלמים להם משכורת ?

[תודה לרוני, וירון (אבא של..) שהעבירו לי את השאלה הזו]

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה